Jūsų pirkinių krepšelyje nėra prekių.

Club5
Kaip stebėti sportinės formos progresą

Kaip stebėti sportinės formos progresą

Pradėję sportuoti ir susigrąžindami sportinę formą, norite matyti rezultatus – ir greitai. Pajautę, kad niekas nesikeičia, veikiausiai, prarasite bet kokią motyvaciją. Tačiau kaip fiksuoti pažangą, kurią daro jūsų kūnas? Pateikiame keletą paprastų patarimų, kurie padės kaip galima geriau stebėti jūsų kūno patiriamus pokyčius ir išlaikyti motyvaciją!

Pradėję sportuoti ir susigrąžindami sportinę formą, norite matyti rezultatus – ir greitai. Pajautę, kad niekas nesikeičia, veikiausiai, prarasite bet kokią motyvaciją. Tačiau kaip fiksuoti pažangą, kurią daro jūsų kūnas? Pateikiame keletą paprastų patarimų, kurie padės kaip galima geriau stebėti jūsų kūno patiriamus pokyčius ir išlaikyti motyvaciją!

1 patarimas. Naudokitės svarstyklėmis

Senas geras būdas stebėti kūno masę ir bendrą būseną tebėra nepakeičiamas. Naudokite svarstykles, kad įvertintumėte kūno svorį: tai – ypač veiksmingas būdas stebėti, ar jūsų fizinis pasirengimas gerėja, ar prastėja.

Naudojantis svarstyklėmis, yra keletas smulkmenų, kurių nevalia pamiršti. Visų pirma, nesisverkite pernelyg dažnai; kūno svoris keičiasi mėnesio ir net dienos metu, tad nepulkite ant svarstyklių po kiekvieno valgio ar treniruotės, kadangi tai gali neigiamai paveikti jūsų motyvaciją. Todėl labai svarbu visada svertis tuo pačiu metu; geriausia – ryte.

Nepamirškite: svarstyklės pasako ne viską. Jei darote jėgos didinimo treniruotes, kūno svoris gali smarkiai nesumažėti ar nesumažėti išvis. Priežastis – paprasta: raumenys yra sunkesni už riebalus, tad, atsikratydami riebalų, priaugate raumenų. Taigi jei svarstyklės rodo vienodus skaičius, tačiau jaučiate, kad kūnas sustangrėjo, nesijaudinkite: einate teisingu keliu.

2 patarimas. Fotografuokitės

Svarstyklės gali meluoti, tačiau nuotraukos visada pasakys tiesą. Juk žinote, kaip, pažiūrėjus į senas nuotraukas, paprasta pastebėti, koks liesas (ar putlus) seniau buvote? Tada to nepastebėdavote... Čia – lygiai tas pats: kasdien žiūrėdami į veidrodį, niekada nepastebėsite progreso, tačiau, jeigu nusifotografuosite kasdien ar kartą per savaitę, pradėsite pastebėti pokyčius.

Kaip tai daryti? Paprastai: atsistokite prieš veidrodį, apsivilkę tik apatinius ar maudymosi kostiumėlį, ir nusifotografuokite iš priekio ir iš šono. Tada išsaugokite nuotrauką saugioje vietoje (tikriausiai, nenorėtumėte, kad kas nors žiūrinėtų jūsų pusnuogių nuotraukas) ir palyginkite, stebėdami progresą.

Iš pradžių jausitės keistai, tačiau per kelis mėnesius sukaupsite gražią nuotraukų kolekciją, kuri padės stebėti progresą. Matant, kaip atsikratote riebalų balasto nuo šlaunų ir pilvo, motyvacija darysis tik stipresnė. 

3 patarimas. Fiksuokite apimtis

Apimčių fiksavimas – dar vienas puikus ir veiksmingas būdas stebėti savo progresą. Šis būdas ypač pravartus, kai užsiimate jėgos treniruotėmis, ir progresas neatsispindi svarstyklėse. Nors raumenų audinys gali būti sunkesnis už riebalus, jis užima mažiau vietos, todėl sulieknėsite ir, kas svarbiausia, turėsite puikų raumenų tonusą.

Matuoti apimtis – paprasta: tą galite daryti su pačia pigiausia ilgio matavimo juosta, kokią tik randate pirkti, o atlikti matavimus galite savo jaukiuose namuose. Nepamirškite, kad matavimus turite visada atlikti tuo pačiu paros metu (geriausia – ryte; niekada nematuokite po treniruotės) ir toje pačioje vietoje.

O ką matuoti? Kūno dalys, kurios geriausiai parodo progresą, yra kaklas, pečiai, krūtinė, bicepsai, liemuo ir šlaunys.

4 patarimas. Matuokite procentinę kūno riebalų dalį

Procentinės kūno riebalų dalies matavimas yra labai geras būdas stebėti savo progresą – ypač užsiimant jėgos didinimo treniruotėmis, kai organizmas praranda riebalus ir užsiaugina raumenis. Matant nesikeičiantį vaizdą svarstyklėse, gali apimti liūdesys ir sumažėti motyvacija, tačiau procentinės kūno riebalų dalies matavimai gali parodyti tikruosius pasiekimus.

Paprastas riebalų sluoksnio matuoklis yra geras įrankis, jei norite matuoti procentinę kūno riebalų dalį namuose, ypač, jei norite tai daryti dažnai. Vėlgi, nepersistenkite: tokie dalykai labai greitai nesikeičia, jums gi nesinori be reikalo nusivilti.

Norėdami tikslesnių matavimų ir aptarti rezultatus su profesionalais, atlikite kūno riebalų dalies matavimą sporto centre. Ši procedūra nėra labai brangi, tad verta skirti tam pinigų, jeigu norite stebėti savo kūno progresą.